Aanmelden Challenge Duurzaamheid Deelnemende gemeenten

7 dagen alleen maar water drinken?

Thee zonder suiker en voor de rest alleen water?
Jij kan dat, net zo cool!

Editie 2023 - #7dagenwater challenge

9 t/m 16 juni 2023:

Dalfsen, Elburg, Ermelo, Hattem, Oldebroek, Putten


12 t/m 18 juni 2023:

Harderwijk

Doe mee! In juni organiseren de gemeenten Dalfsen, Elburg, Ermelo, Harderwijk, Hattem, Oldebroek en Puttenis de #7dagenwater challenge. Vorig jaar hebben 14 gemeenten de challenge georganiseerd en hebben maar liefst 12.164 mensen deelgenomen. Heb jij vorig jaar ook meegedaan?

Woon je in een van deze gemeenten en heb je er weer zin in? We maken ons weer op voor de challenge. Meld je aan via deze website!



Ga de uitdaging aan!

Daag jij je jezelf uit om 7 dagen alleen water te drinken? Doe dan mee!

De waterchallenge kan je natuurlijk op elk moment van het jaar doen. Maar met elkaar in dezelfde week de uitdaging aangaan is toch veel leuker en makkelijker!

De regels van onze #7dagenwater challenge:

  1. Je drinkt alleen water of thee zonder suiker. Dus geen frisdranken, sap, melk, koffie, wijn of bier.
  2. Je mag bruisend water drinken. Of er een smaakje aan geven door er bijvoorbeeld verse citroen, komkommer of munt aan toe te voegen.



MEEDOEN?
Natuurlijk kan dat!

Myrthe Schoot, Speelster Nederlands Volleybalteam:
“Tijdens trainingen en wedstrijden verlies ik veel vocht. Later dit jaar is het WK Volleybal Vrouwen 2022. Om goed te presteren is het drinken van water dus ontzettend belangrijk! Daarom neem ik mijn bidon overal mee naartoe, zodat ik voldoende blijf drinken.”

Wist je dat? Water drinken is heel goed voor je!

Water is een frisse dorstlesser en het reinigt je lichaam. Het bevat geen suiker of calorieën en er is altijd wel een kraan in de buurt!

Jongeren drinken 2 à 3 glazen frisdrank per dag, blijkt uit onderzoek dat de GGD Amsterdam onder jongeren van 12 t/m 16 jaar heeft uitgevoerd. Door het drinken van gezoete drankjes krijgen we gemiddeld zo'n 25 suikerklontjes per dag binnen, terwijl 13 suikerklontjes maximaal per dag het advies is. Water is dus de betere keuze. 

De challenge duurt 7 dagen, zodat je je drankgewoontes helemaal reset. Even een week geen suiker, alcohol en cafeïne.