Aanmelden Challenge Duurzaamheid Deelnemende gemeenten

7 dagen alleen maar water drinken?

Thee zonder suiker en voor de rest alleen water?
Jij kan dat, net zo cool!

Meld je nu aan en ontvang de starterskit!

Ga de uitdaging aan!

Daag jij je jezelf uit om 7 dagen alleen water te drinken? Doe dan mee!

De regels van onze #7dagenwater challenge:
  1. Je drinkt alleen water of thee zonder suiker. Dus geen frisdranken, sap, melk, koffie, wijn of bier.
  2. Je mag bruisend water drinken. Of er een smaakje aan geven door er bijvoorbeeld verse citroen, komkommer of munt aan toe te voegen.
  3. We starten op vrijdag 10 juni om 17.00 uur en eindigen op vrijdag 17 juni om 16.59 uur.
Daag je familie, vrienden en collega's uit om ook mee te doen.
Meld je hier aan, dan krijg de starterskit thuis gestuurd!

meld je aan
MEEDOEN?
Natuurlijk kan dat!

Myrthe Schoot, Speelster Nederlands Volleybalteam:
“Tijdens trainingen en wedstrijden verlies ik veel vocht. Later dit jaar is het WK Volleybal Vrouwen 2022. Om goed te presteren is het drinken van water dus ontzettend belangrijk! Daarom neem ik mijn bidon overal mee naartoe, zodat ik voldoende blijf drinken.”

Wist je dat? Water drinken is heel goed voor je!

Water is een frisse dorstlesser en het reinigt je lichaam. Het bevat geen suiker of calorieën en er is altijd wel een kraan in de buurt!

Jongeren drinken 2 à 3 glazen frisdrank per dag, blijkt uit onderzoek dat de GGD Amsterdam onder jongeren van 12 t/m 16 jaar heeft uitgevoerd. Door het drinken van gezoete drankjes krijgen we gemiddeld zo'n 25 suikerklontjes per dag binnen, terwijl 13 suikerklontjes maximaal per dag het advies is. Water is dus de betere keuze. 

De challenge duurt 7 dagen, zodat je je drankgewoontes helemaal reset. Even een week geen suiker, alcohol en cafeïne.